Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos 8-IVg klasių 16 mokinių komanda, besimokančių vokiečių kalbos, rudenį dalyvavo tarptautiniame Goethe’s instituto projekte – simuliacijos žaidime „Klimatui neutralus miestas“. Sausros, kylantis jūros vandens lygis, sparčiai tirpstantys ledynai, karščio bangos – klimato kaitos padariniai tampa vis akivaizdesni, todėl labai svarbu ugdyti jaunąją kartą tvaresniam gyvenimui.
Pirmajame žaidimo etape projekto dalyviai, įsijautę į internetinės žaidimo platformos jiems priskirtus vaidmenis, sprendė su klimato kaitos padariniais susijusius klausimus ir diskutavo atstovaudami savo interesų grupes, teikė pasiūlymus bei veiksmų planą, kaip optimaliai panaudojant numatytą biudžetą iki 2030 m. perpus sumažinti CO2 emisijas išgalvotame Fontos mieste, palaipsniui paverčiant miestą klimatui neutraliu miestu. Žaidimą gimnazijoje moderavo projekto koordinatorė Lietuvoje Laura Frolovaitė, o po apskritojo stalo diskusijos mokiniams atgalinį ryšį teikė biologijos mokytoja Lina Bagdzevičiūtė iš Vilniaus ,,Saulės gojaus“ mokyklos. Antrajame etape gimnazistai sukūrė žaidimo turinį reziumuojantį trijų minučių vaizdo įrašą vokiečių kalba, kurį vertino mokiniai iš kitų projekto šalių.
Lapkričio 30 d. įvyko nuotolinis tarptautinio projekto uždarymo renginys, kuriame buvo parodyti 5 sėkmingiausi projekto vaizdo įrašai. Simuliacijos žaidimas buvo žaidžiamas 8 Lietuvos mokyklose. Iš viso šiame žaidime dalyvavo ir vaizdo įrašus kūrė 47 komandos iš 45 mokyklų penkiose šalyse, dviejose žemynuose Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Čekijoje bei Indijoje.
Gimnazistai ne tik pagilino žinias apie klimato kaitos padarinius ir jų valdymo priemones, bet ir išmoko naujų vokiškų žodžių, stiprino komandinio darbo, skaitmeninio raštingumo, kritinio mąstymo įgūdžius. Projekte dalyvavusiems mokiniams prisiminimui buvo įteiktos atšvaitinės gertuvės su projekto logotipu.
Kristina Katauskaitė
užsienio (anglų ir vokiečių) kalbų mokytoja
Mokinių atsiliepimai:
Man patiko dirbti grupėse. Išmokau, kaip labiau saugoti gamtą, kaip mažinti CO2 kiekį. (Vaiva, Ig klasė)
Išmokau naujų vokiškų žodžių, išmokau geriau debatuoti ir papildžiau žinias apie klimato kaitos padarinius. (Emilija, IIg klasė)
Patobulėjo mano supratimas apie klimatą, vokiečių kalbos žinios. (Evelina, IIg klasė)
Patiko bendrauti su kitais. (Gabija, Ig klasė)
Išmokau naujų vokiškų žodžių ir geriau dirbti grupėje. (Matas, Ig klasė)