Dažniausiai užduodami klausimai

Švietimas, kultūra ir sportas

Tam, kad baigus vidurinio ugdymo programą būtų įgytas brandos atestatas, būtina išlaikyti bent du valstybinius brandos egzaminus (lietuvių kalbos ir literatūros išplėstiniu arba bendruoju lygiu bei dar vieną pasirinktą egzaminą). Laikyti egzaminus galima tų dalykų, kurių kandidatas mokėsi vidurinio ugdymo programoje ir kurių yra organizuojami valstybiniai brandos egzaminai. Pažymėtina, kad valstybinis brandos egzaminas sudarytas iš dviejų dalių. Jeigu laikyta tik pirma valstybinio brandos egzamino dalis, į brandos atestatą įtraukimas jos rezultatas, laikius abi valstybinio brandos egzamino dalis, brandos atestate bus įrašytas tik bendras rezultatas.

           Iki lapkričio 25 d.:

  • Besimokantys III gimnazijos klasėje turi nuspręsti ir pasirinkti dalykus, kurių valstybinių brandos egzaminų pirmąsias dalis norės laikyti III gimnazijos klasėje.
  • Besimokantys  IV gimnazijos klasėje turi pasirinkti, kurių valstybinių brandos egzaminų antrąsias dalis laikys bei pateikti prašymus laikyti pirmą valstybinių brandos egzaminų dalį, jei dėl pateisinamų priežasčių jos negalėjo laikyti III gimnazijos klasėje arba nori ją
  • Eksternai, norintys laikyti brandos egzaminus, prašymus teikia bazinės mokyklos ‒ Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos vadovui (J. Basanavičiaus g. 25, Šilalė, tel. (0449) 74 271, el. paštas gimnazija@gaudesius.lt).

Šilalės rajono savivaldybėje  Neformaliojo vaikų švietimo  (toliau – NVŠ) lėšomis programas įgyvendinti gali visi NVŠ teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

  • registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre https://www.smir.smm.lt/aikos2-smir/(toliau – ŠMIR);
  • turi NVŠ programai (-moms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;
  • užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo (si) aplinką teisės aktų nustatyta tvarka;
  • turi asmenų, kurie pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą gali dirbti NVŠ mokytojais.

NVŠ teikėjai, pageidaujantys vykdyti programas NVŠ lėšomis, turi  registruotis Švietimo ir mokslo institucijų registre (ŠMIR) https://www.smir.smm.lt/aikos2-smir/ ir Neformaliojo švietimo programų registre  (toliau – NŠPR) https://www.nšprr.smm.lt/aikos2-nšpr/.

Registracija ŠMIR

NVŠ teikėjai turi pateikti registracijos dokumentus Savivaldybės ŠMIR duomenų tvarkytojai Vilijai Vainorienei  el. p. vilija.vainoriene@silale.lt, tel. pasiteiravimui (0 449) 76 135

Juridiniai asmenys pateikia šiuos dokumentus:

  • prašymą – užpildytą atitinkamą duomenų registravimo kortelę https://www.smir.smm.lt/aikos2-smir/;
  • organizacijos registracijos pažymėjimo kopiją, patvirtintą organizacijos vadovo ar Juridinių asmenų registro išrašo kopiją;
  • organizacijos įstatų (nuostatų) kopiją, patvirtintą organizacijos vadovo (įstatuose (nuostatuose) turi būti įteisinta švietimo veikla (kodas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių – 85).

Laisvieji mokytojai pateikia:

  • prašymą – užpildytą atitinkamą duomenų registravimo kortelę https://www.smir.smm.lt/aikos2-smir/;
  • verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymos kopiją;
  • asmens dokumento kopiją.

Registracija NŠPR
NVŠ teikėjai turi užpildyti prašymą tapti NŠPR-o vartotoju ir pasižadėjimą saugoti asmens duomenų paslaptį (dokumentų formas ir darbo su NŠPR atmintinę galima rasti – https://www.nšpr.smm.lt/aikos2-nšpr/.

NVŠ teikėjams bus suteikti prisijungimo prie NŠPR-o kodai. Gavę prisijungimo kodus NVŠ teikėjai turi savarankiškai užregistruoti programas NŠPR-e. Jei NVŠ teikėjas ketina vykdyti programas skirtingose savivaldybėse, kiekvienai savivaldybei rengiama ir registruojama atskira NVŠ programa, t.y. kiekviena programa turi turėti unikalų NŠPR kodą.

Daugiau informacijos Neformaliojo vaikų švietimo programų teikėjai ras: https://www.nspr.smm.lt/aikos2-ktprr/

NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi švietimo teikėjai, išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas, kurie yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR); turi arba turi teisę naudotis NVŠ programai (-oms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones, būtinas NVŠ programai vykdyti; turi asmenis, turinčius teisę, o laisvieji mokytojai – patys turi teisę pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą teikti švietimo paslaugas pagal NVŠ programas; atitinka higienos normas ir teisės aktų nustatytus mokinių saugos bei sveikatos reikalavimus. Jeigu NVŠ teikėjo NVŠ programa atitinka nustatytus kriterijus ir jai paskirtas finansavimas, NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais). NVŠ teikėjams lėšos skiriamos pagal sutartis, sudarytas tarp NVŠ teikėjo ir Savivaldybės.

Išsirinkus NVŠ programą iš Šiaulių miesto savivaldybės finansuojamų NVŠ programų sąrašo https://neformalusis.lt/programos-mokiniams/silales-rajono-savivaldybe/332  arba https://silale.lt/2024/09/neformaliojo-vaiku-svietimo-programu-vykdymas-2024-2025-mokslo-metais/ , reikia susisiekti su NVŠ teikėju (įstaiga, organizacija ar laisvuoju mokytoju) ir pasirašyti Mokymo sutartį dėl neformaliojo vaikų švietimo.

Vaikas gali lankyti daug NVŠ programų, tačiau tikslinės NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena Mokinio pasirinkta NVŠ programa, nepaisant to, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi.

Šilalės rajono savivaldybės administracija kasmet organizuoja Šilalės rajono etninės kultūros plėtros programos finansavimo Šilalės rajono savivaldybės biudžeto lėšomis konkursą. Paraiškas gali teikti Šilalės rajone įregistruotos ir (ar) Šilalės rajone vykdančios kultūrinę veiklą kultūros ir švietimo įstaigos. Finansuojami projektai susiję su etninės kultūros tyrimais, išsaugojimu, puoselėjimu, plėtra ir sklaida, edukacinės programos, skirtos etninės kultūros sklaidai, etninės kultūros pakraipos meninės saviraiškos, etninės kultūros paveldo; kultūrinių – etninių mainų, rajono kultūros paveldo, krašto istorijos, etninę kultūrą propaguojančių leidinių, žemaičių etninės kultūros propagavimą (žemaičių kalbos, rašto, žemaitiškų švenčių organizavimas, plėtoti pažintinį turizmą), ugdyti pagarbą žemaičių kultūrai, tarmei, žemaitiškos tarmės vartojimui.

Įprastai konkursas skelbiamas einamųjų metų kovo-gegužės mėnesį. Pareiškėjas turi užpildyti nustatytos formos Šilalės rajono etninės kultūros plėtros programos paraišką.

Daugiau informacijos rasite www.silale.lt Veiklos sritys ir aktuali informacija/Švietimas, kultūra ir sportas/Finansuojamos programos/Šilalės rajono etninės kultūros plėtros programa.

Šilalės rajono savivaldybės administracija kasmet organizuoja  Dionizo Poškos premijos konkursą. Įprastai konkursas skelbiamas einamųjų metų sausio mėnesį. Premija skiriama konkurso būdu už geriausią naują lietuviškos poezijos knygą, išleistą praėjusiais kalendoriniais metais, kurioje atspindimi etniniai motyvai, lietuviškos tradicijos ir istorinė tautos atmintis.

Poezijos rinkinius Premijai gali siūlyti menininkų sąjungos, leidyklos, kultūros centrai, bibliotekos ir patys autoriai kasmet iki vasario 15 d. Šilalės rajono savivaldybei (Basanavičiaus g. 2, LT-75136 Šilalė). Pateikiami 5 (penki) knygos egzemplioriai ir rekomendacinis raštas (iki 2 puslapių spausdintų kompiuteriu).

Daugiau informacijos rasite www.silale.lt Veiklos sritys ir aktuali informacija/Švietimas, kultūra ir sportas/Aktuali informacija/Dionizo Poškos premija.

Informaciją apie organizuojamus renginius ir jų vietas galima rasti Renginių kalendoriuje www.silale.lt Artimiausi renginiai/Renginių planas

Viešųjų renginių organizavimą reglamentuoja Renginių organizavimo Šilalės rajono savivaldybės viešojo naudojimo teritorijose tvarkos aprašas, patvirtintas Savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 30 d. sprendimu Nr. T1-286 „Dėl Renginių organizavimo Šilalės rajono savivaldybės viešojo naudojimo teritorijose tvarkos aprašo patvirtinimo“. Daugiau informacijos rasite www.silale.lt

Aprašo 4 punkte nurodyta, kam šis aprašas netaikomas.

Aprašo 32 punkte numatytos sąlygos, kai renginiui organizuoti nereikalingas Savivaldybės leidimas, jei jo organizatorius ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki renginio pradžios pateikia pranešimą apie organizuojamą renginį. Pranešimą privalo pateikti registruoti Savivaldybės administracijai arba naudodamasis Savivaldybės elektroninių paslaugų teikimo sistema, nepažeisdamas Apraše nustatytų terminų ir sąlygų.

Aprašo 9 punkte renginio organizatorius, norintis viešojo naudojimo teritorijoje organizuoti renginį, ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui patvirtintos formos prašymą (1 priedas) leisti organizuoti renginį bei viso renginio metu jo vietoje turėti leidimą organizuoti renginį. Prašymą leisti organizuoti renginį galima pateikti registruoti Savivaldybės administracijai arba naudodamasis Savivaldybės elektroninių paslaugų teikimo sistema, nepažeisdamas Apraše nustatytų terminų ir sąlygų.

Daugiau informacijos gali suteikti Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Jovita Voverienė, mob. (0 698)  55675, el. paštas  jovita.voveriene@silale.lt

Leidimas išsiunčiamas Organizatoriaus nurodytais būdais – elektroniniu paštu, per E. pristatymo sistemą arba išduodamas Savivaldybės administracijoje.

Pardavėjas ar kitaip valdymo teises perduodantis kultūros paveldo objekto savininkas ar valdytojas (toliau – perdavėjas) apie ketinimą sudaryti sandorį ne vėliau kaip prieš mėnesį informuoja savivaldybės paveldosaugos padalinį. Per tą laiką šis padalinys turi patikrinti, ar tokio objekto ir jo vertingųjų savybių būklė atitinka nekilnojamosios kultūros vertybės pase užfiksuotą būklę. Taip numatyta Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 15 str.  Kultūros paveldo objekto būklė tikrinama vadovaujantis Kultūros paveldo būklės tikrinimo taisyklėmis, patvirtintomis Kultūros ministro 2005 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. ĮV-199.

Surašytas kultūros paveldo objekto būklės patikrinimo aktas, jei tokiame objekte nebuvo atliekami tvarkybos darbai ir jei nenustatyta jo sužalojimų arba nebuvo pažeisti jo naudojimo reikalavimai, galioja 6 mėnesius nuo būklės patikrinimo akto surašymo dienos.

Perdavėjo ar turto įgijėjo pageidavimu už Vyriausybės nustatyto dydžio valstybės rinkliavą toks būklės patikrinimas gali būti atliktas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą sudaryti sandorį.

Kultūros paveldo objekto perdavėjo teisės, pareigos ir atsakomybė, patikrinus objekto būklę ir notarui patvirtinus sandorį bei sandorio šalims pasirašius turto perdavimo-priėmimo aktą, pereina naujam valdytojui (toliau – įgijėjui) nuo šio akto pasirašymo.

Kultūros paveldo objektų teritorijų bei apsaugos zonų ribų planai, kuriuose nurodytos šių objektų teritorijų ir (ar) jų apsaugos zonų ribų koordinatės, yra pateikti Kultūros vertybių registre, kurio duomenys vieši ir skelbiami tinklalapyje https://kvr.kpd.lt/#/static-heritage-search.

Šie planai pateikti Kultūros vertybių registre kultūros vertybės aprašymo dokumentų skiltyje ir yra žymimi aktyviu trumpiniu „Planas“ arba „TRP“. Kadangi Kultūros vertybių registro duomenys yra nuolat tikslinami ir atnaujinami, būtina atkreipti dėmesį, kad patvirtinti ir galiojantys yra vėliausios datos apibrėžtų teritorijų bei apsaugos zonų ribų planai.

Statyba, keliai, investicijos, teritorijų planavimas

  • Daugiabučio namo bendrasavininkiai raštu kreipiasi į Šilalės rajono savivaldybės administraciją dėl susirinkimo suorganizavimo. Jei šiame susirinkime priimamas teigiamas sprendimas dėl namo atnaujinimo, Šilalės rajono savivaldybės administracija inicijuoja Investicinio plano rengimą.
  • Organizuojamas antras namo bendrasavininkių susirinkimas, kuriame tvirtinamas parengtas Investicinis planas, pasirenkamas finansuotojas ir paskiriamas Projekto administratorius.
  • Patvirtintas Investicinis planas perduodamas Projekto administratoriui vykdymui.

Žemės sklypų, esančių Šilalės rajone, formavimo ir pertvarkymo projektų rengimą pagal iniciatorių prašymus (prašymo forma) organizuoja Šilalės rajono savivaldybės administracijos direktorius.

Žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų (toliau – Projektas) iniciatoriai (toliau – Iniciatorius):

  1. valstybinės žemės patikėtiniai;
  2. statinių, prie kurių formuojami žemės sklypai, savininkai;
  3. pastatų bendrojo naudojimo objektų valdytojai;
  4. privačios žemės savininkai;
  5. asmenys, pageidaujantys ir turintys teisę pirkti ar nuomoti įsiterpusį valstybinės žemės plotą, kuriame negalima suformuoti racionalaus dydžio ir ribų žemės sklypo;
  6. asmenys, kuriems pagal Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 8 straipsnį valstybinė žemė gali būti perduodama neatlygintinai naudotis (panaudai);
  7. valstybinės ar savivaldybės žemės nuomininkai ir kiti naudotojai;
  8. sodininkų bendrija ar kitas asmuo, pageidaujantis ir turintis teisę pirkti ar nuomoti valstybinės žemės sklypą, esantį mėgėjų sodo teritorijoje;
  9. asmenys, kuriems pagal Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 7 straipsnį valstybinė žemė gali būti perduodama valdyti patikėjimo teise;
  10. kiti asmenys, pageidaujantys ir turintys įstatymo nustatytą teisę įsigyti nuosavybėn ar nuomoti valstybinės žemės sklypus ne aukciono tvarka.

Iniciatoriai prašymą organizuoti Projekto rengimą pateikia savivaldybės administracijos direktoriui raštu, užpildydami nurodytą prašymo formą arba elektroninę prašymo formą Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinėje sistemoje ( toliau – ŽPDRIS).

Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo:

  1. Nustatytos formos prašymą, kuriame turi būti nurodyta:
    1.1. Fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, adresas, el. pašto adresas arba juridinio asmens ar kitos užsienio organizacijos teisinė forma, pavadinimas, buveinė, kodas ir el. pašto adresas. Tuo atveju, jeigu atstovaujamas asmuo, nurodoma atstovaujamojo asmens vardas pavardė, juridinio asmens pavadinimas, atstovavimo pagrindas (atstovaujamojo asmens duomenys, dokumento pavadinimas, data ir numeris).
    1.2. Formuojama ar pertvarkoma teritorija ir jos plotas.
    1.3. Žemės sklypo (-ų) adresas.
    1.4. Žemės sklypo (-ų) kadastro numeris, jeigu žemės sklypas (-ai) pertvarkomas (-i).
    1.5. Planavimo tikslas ir žemės sklypo (-ų) pertvarkymo būdas.
  2. Žemės sklypo (-ų) nuosavybės dokumentus – pažymėjimą apie nekilnojamojo daikto įregistravimą nekilnojamojo turto registre.
  3. Pastatų nuosavybės dokumentus – pažymėjimą apie nekilnojamojo daikto įregistravimą nekilnojamojo turto registre.
  4. Žemės sklypų (-ų) ribų planą (-us).
  5. Žemės sklypo savininko sutikimą, jei žemės sklypas nuomojamas.
  6. Planavimo pasiūlymų schemą.

Jeigu Prašymą pasirašo Iniciatoriaus atstovas, kartu su Prašymu turi būti pateikiamas atstovavimą patvirtinantis dokumentas.

Visi su žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimu susiję veiksmai atliekami automatizuotai per ŽPDRIS. Šioje sistemoje visi su Projektų rengimu susiję asmenys ir institucijos turi galimybę sekti elektroninių paslaugų, teikiamų ŽPDRIS priemonėmis, būsenų pasikeitimą, gauti šių elektroninių paslaugų rezultatus www.zpdris.lt

Prašymai ir dokumentai priimami Šilalės rajono savivaldybės administracijos prašymų ir dokumentų priėmimo vietoje, gali būti teikiami el. paštu  info@silale.lt.

Jei prašymas pateikiamas elektroniniu paštu jis turi būti pasirašytas elektroniniu parašu.

Norėdamas gauti šią administracinę paslaugą, pareiškėjas pagal prašymo pobūdį turi pateikti:

1. Visų nekilnojamojo turto objekto savininkų ar įgaliotų asmenų  prašymą (-us) ir notaro patvirtintą įgaliojimą (-us) fiziniams asmenims;

2. Nekilnojamojo turto (žemės sklypo, pastato, korpuso, patalpos) registro centrinio duomenų banko išrašo kopiją ir (ar) kitus nuosavybės teisę įrodančius dokumentus;

3. Žemės sklypo plano kopiją  (sklypo centro koordinatės);

4. Patvirtinto žemės sklypo detaliojo plano, žemės sklypo formavimo ir pertvarkymo projekto patvirtinimo įsakymo ir  brėžinio kopiją;

5. Nekilnojamojo turto objekto (pastato, patalpos) kadastro duomenų bylą (originalas, kopija arba skaitmeninė laikmena);

6. Pastatų išdėstymo žemės sklype schemą, pagrindinio pastato centro koordinatės;

7. Pažymą apie naujai suformuotų kadastro objektų naudojimą pagal paskirtį;

8. Statybą leidžiantį dokumentą.

Parengti ir nustatyta tvarka patvirtinti žemės sklypo, pastato ar žemės sklypo su pastatais, patalpos (buto) adresų suteikimo, keitimo dokumentai teisės aktų nustatyta tvarka siunčiami VĮ Registrų centro Adresų registro departamentui ir viešai skelbiami www.silale.lt puslapyje teisės aktų skiltyje.

Išsami informaciją apie paramą verslui Šilalės rajono savivaldybėje rasite čia

Kilus klausimams galima kreiptis el. p.: info@silale.lt

Prašymus programos finansinei paramai gauti gali teikti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai: labai mažos įmonės, mažos įmonės ar vidutinės įmonės, atitinkančios Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas. Taip pat fiziniai asmenys, vykdantys komercinę veiklą ne ilgiau kaip vienus kalendorinius metus pagal individualios veiklos pažymas arba pagal verslo liudijimus, kurie išduoti ne trumpesniam kaip 180 dienų laikotarpiui ir dirba/planuoja dirbti ne trumpiau kaip 96 dienas per kalendorinius metus.

Bendruomeninėms organizacijoms teikiama kompensacijai už šias išlaidas: pašto prekes ir paslaugas; automobilių kuro išlaidas;  kanceliarines ir reprezentacines išlaidas; bendruomenės įregistravimo išlaidas, duomenų, įstatų keitimo, dokumentų registravimo VĮ Registrų centre išlaidų apmokėjimą; patalpų išlaikymo (šildymo, elektros, vandens bei nuotekų šalinimo ir kt.), vietinės rinkliavos mokesčio už komunalinių atliekų surinkimą.

Norėdamos gauti dalinę kompensaciją bendruomeninės organizacijos Investicijų ir statybos skyriui teikia patvirtintos formos prašymą iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos, o už paskutinį metų ketvirtį – iki einamųjų metų gruodžio 15 d.