Startavus įtraukiajam ugdymui, mokytojai susiduria su įvairiais iššūkiais, planuodami ugdymo procesą, pamokas, veiklas bei vertinimą, norėdami užtikrinti kokybišką visų mokinių įsitraukimą į ugdymosi procesą.

2024 m. lapkričio 18–23 d. Šilalės r. Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos anglų kalbos mokytoja Rasa Jokšienė, pradinių klasių mokytoja Danutė Jotkevičienė, muzikos mokytoja Dalia Krasauskienė ir specialioji pedagogė Virginija Paliakienė dalyvavo šešių dienų mokymuose Atėnuose, Graikijoje. Mokymai vyko įgyvendinant Europos Sąjungos lėšomis finansuojamą „Erasmus+“ programos 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projektą „Svarbu tikėti kiekvieno besimokančiojo sėkme“. Kursų metu pedagogės įgijo tarptautinės praktinės patirties įtraukiojo ugdymo srityje, stiprino gebėjimą nuosekliai ir sklandžiai dirbti su įvairių ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais bei gilino skaitmenines kompetencijas, metodų taikymą, siekiant efektyviau pateikti ugdymosi turinį skirtingų poreikių mokiniams bei kurti patrauklią ugdymosi aplinką, gerinančią vaikų ugdymosi pasiekimus. Kursuose dalyvavo 20 įvairių sričių mokytojų iš šešių šalių – Ispanijos, Kroatijos, Švedijos, Belgijos, Nyderlandų bei Lietuvos. Dalyviai pristatė savo šalių švietimo sistemas, lygino panašumus bei skirtumus, dalijosi praktika, dirbant įtraukiojo ugdymo srityje. Kursų lektoriai pristatė įtraukiojo ugdymo principus, vertybes bei procesą, supažindino su įtraukiojo ugdymo metodika, planuojant veiklas pamokose. Dalyviai mokymų metu gilino žinias apie popamokinių veiklų bei užduočių diferencijavimą, dirbdami grupėse atliko praktines užduotis, taikė alternatyvias ugdymosi technikas, gilino inovatyvių informacinių technologijų bei skaitmeninįų įrankių panaudojimą.

Tikime, jog įgytos žinios ir patobulintos kompetencijos padės kurti motyvuojančią mokymosi aplinką, kurioje kiekvienas mokinys gali atsiskleisti ir tobulėti.

 

Rasa Jokšienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė