Spalio mėnesį startavo Tūkstantmečio mokyklų II (TŪM II) projekto mokymai, skirti meno sričių pedagogams – „Mokytojų kultūrinio ugdymo kompetencijų stiprinimas ir kvalifikacijos kėlimas, orientuoti į šiuolaikinį meną ir jo integraciją ugdyme“. Mokymai vyksta tiek nuotoliniu būdu, tiek gyvai, suteikdami galimybę pedagogams gilinti žinias, dalintis patirtimi ir įkvėpti vieni kitus kūrybiškiems sprendimams ugdymo procese.
Pirmasis susitikimas – šiuolaikinio meno pažinimas per teatrą
Pirmieji mokymai vyko spalio 17 d. nuotoliniu būdu, juos vedė lektorė Ieva Jackevičiūtė – teatro edukatorė, aktorė, kūrybinių projektų autorė ir vedėja, turinti ilgametę patirtį šiuolaikinio teatro, performanso ir edukacijos srityse. Ji aktyviai dirba su vaikais ir jaunimu, ieškodama būdų, kaip menas gali tapti natūralia ugdymo dalimi.
Nuotolinio susitikimo metu dalyviai susipažino, aptarė kultūrinio ugdymo veiklos ir ilgalaikio plano kryptis, dalijosi savo patirtimis ir lūkesčiais. Lektorė pristatė temą „Šiuolaikinis teatras mažiausiems“, kviesdama pedagogus pažvelgti į teatrą kaip į priemonę lavinti kūrybiškumą, vaizduotę ir bendravimo įgūdžius net patiems mažiausiems mokiniams.
Mokymų metu buvo rodomi įkvepiantys vaizdo pavyzdžiai iš įvairių šalių – kaip, pavyzdžiui, aktoriai kartu su vaikais iš daugybės kartoninių dėžių miesto aikštėje stato „miestą-spektaklį“, ar kaip kuriamas teatras baseine, pasitelkiant spalvas, garsus ir priemones, padedančias įtraukti ir vaikus, turinčius negalią.
Antroje mokymų dalyje Ieva Jackevičiūtė aptarė šiuolaikinių meninių metodų integravimo galimybes tiek formaliajame, tiek neformaliajame ugdyme, skatindama mokytojus drąsiau eksperimentuoti, jungti disciplinas ir kurti naujus būdus įtraukti mokinius į kūrybos procesą.
Antrasis susitikimas – aplinkos tyrinėjimas, stiprinant komandinį darbą
Antrieji mokymai vyko spalio 27 d. Šilalės kultūros centre, juos vedė lektorė Ieva Brikė – teatro režisierė, edukatorė, aktorė ir įvairių kūrybinių dirbtuvių iniciatorė, dirbanti tiek su vaikais, tiek su suaugusiais. Lektorė žinoma dėl savo gebėjimo per žaidimą, judesį ir kūrybines užduotis skatinti dalyvių bendradarbiavimą ir saviraišką.
Gyvo susitikimo pradžioje pedagogai buvo kviečiami į įvairius pažintinius ir kūno aktyvinimo žaidimus, kurie padėjo ne tik geriau susipažinti, bet ir išjudinti kūną bei mintis visai dienai. Visi žaidimai buvo pritaikyti taip, kad juos mokytojai galėtų lengvai naudoti savo pamokose ar neformaliose veiklose su skirtingo amžiaus mokiniais.
Antroje dienos dalyje vyko kūrybinė veikla, skirta aplinkos tyrinėjimui ir komandiniam darbui. Pedagogai, dirbdami grupėse, kūrė savo miesto ar rajono viziją naudodami netikėtas priemones – nuo lėkštučių iki kaštonų, gėlių žiedlapių ar siūlų. Taip buvo formuojamas simbolinis žemėlapis, atspindintis vietos kultūrinius objektus, idėjas ir projektus.
Vėliau dalyviai diskutavo, kokie iš šių objektų ar idėjų galėtų išnykti po 79 metų, o kas, priešingai, sužydėti ir tapti ateities kultūros pagrindu. Ši užduotis skatino kūrybiškai pažvelgti į kultūros kaitą, bendruomeniškumą ir atsakomybę už kultūrinės aplinkos išsaugojimą.
Mokymų pabaigoje pedagogai susėdo ratu, dalijosi savo įspūdžiais, aptarė, kas labiausiai patiko, ką norėtų pritaikyti savo darbe ir kokių idėjų ketina išbandyti artimiausiu metu.
Šie mokymai – tai dar vienas žingsnis įgyvendinant TŪM II projekto tikslą – stiprinti mokytojų kultūrinį sąmoningumą, kūrybiškumą ir kompetencijas, siekiant, kad menas taptų gyva ir įkvepianti ugdymo proceso dalimi kiekvienoje mokykloje.
Programa finansuojama # NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Informaciją ir nuotraukas pateikė Šilalės rajono savivaldybės administracijos „Tūkstantmečio mokyklos II“ kultūros edukacijos koordinatorė Vilma Grigalienė.









