Spalio 24 d. Kretingos Simono Daukanto progimnazijoje vyko Tūkstantmečio mokyklų II (TŪM II) programos kultūrinio ugdymo koordinatorių susitikimas. Renginyje dalyviai dalijosi gerąja patirtimi, kūrybiškumo ugdymo idėjomis ir įkvepiančiais pavyzdžiais iš savo mokyklų veiklos.

Susitikimą organizavo Europos socialinio fondo agentūros Pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ komanda. Tarp dalyvių buvo ir Šilalės rajono savivaldybės administracijos TŪM II kultūrinio ugdymo koordinatorė Vilma Grigalienė, kuri kartu su kitais  turėjo galimybę susipažinti su progimnazijos kuriamomis kūrybiškomis edukacinėmis erdvėmis bei vykdomais projektais.

Atvykusius svečius šiltai pasitiko progimnazijos direktorė Sigita Jonaitienė, pristatydama, kaip įvairios mokyklos erdvės ir veiklos padeda ugdyti mokinių kūrybiškumą bei saviraišką. Vienas iš įsimintiniausių pavyzdžių – autizmo spektro sutrikimą turinčios mokinės kūrybinė istorija, atskleidžianti, kaip meninė veikla gali tapti svarbia emocinės gerovės ir savivertės stiprinimo priemone.

Progimnazijoje veikia „Vieno autoriaus galerija“, kur kiekvienas bendruomenės narys – mokinys, mokytojas, tėvas ar darbuotojas – gali pristatyti savo kūrybinius darbus. Svečiai taip pat susipažino su projektu, skirtu Vasario 16-ajai paminėti – ant mokyklos sienos mokiniai nutapė visus Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarus, taip kūrybiškai įprasminant istoriją kasdienėje aplinkoje.

TŪM I projekto lėšų progimnazijoje įrengtas sensorinis kambarys – viena svarbiausių erdvių, skirtų mokinių emocinei savijautai, dėmesio koncentracijai ir atsipalaidavimui. Ši erdvė ypač reikšminga vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių – joje jie gali nusiraminti, atgauti dėmesio balansą ir geriau pasiruošti tolesniam mokymuisi. Pamokų metu čia atvedami mokiniai, kuriems tuo metu reikia poilsio ar emocinės pertraukos, todėl sensorinis kambarys tampa realia pagalbos priemone kasdienėje ugdymo veikloje.

Mokykla aktyviai dalyvauja įvairiuose projektuose, nuosekliai atnaujina ugdymo priemones ir gerina mokymosi sąlygas. Direktorė pabrėžė, kad kiekvienas projektas mokyklai suteikia naujų galimybių, o mokytojai noriai įsitraukia į inovatyvias, mokinių gerovę stiprinančias iniciatyvas.

Svečiai taip pat aplankė „Judesio ir pojūčio“ kambarį, „Lauko virtuvę“, kurioje vyksta netradicinės pamokos ir bendros veiklos gryname ore, bei veiklos centrą „Dagys“ – tarpdisciplininio meno ir edukacijos erdvę, skirtą kūrybiniams užsiėmimams: fotografijos, filmavimo, medijų kūrimo ir kitiems meniniams procesams.

Čia progimnazijos ugdymo pavaduotoja Živilė Sabaliauskaitė pristatė TŪM I projekto veiklas ir pakvietė dalyvius stebėti kūrybinių užsiėmimų demonstraciją. Renginio metu nuskambėjo ir muzikinis pasirodymas, kurį atliko muzikos mokytoja kartu su mokiniais.

Susitikimas tapo puikia galimybe pažinti Kretingos Simono Daukanto progimnazijos kūrybišką ir įtraukią ugdymo aplinką bei pasisemti įkvėpimo, kaip kultūrinis ugdymas gali stiprinti vaikų emocinę gerovę, skatinti saviraišką ir kurti bendruomenišką mokyklos kultūrą.

Nuoširdžiai dėkojame Kretingos Simono Daukanto progimnazijos bendruomenei už šiltą priėmimą, įkvepiančias idėjas ir galimybę pasisemti patirties. Jūsų pavyzdys rodo, kaip kiekvienas – nuo pačio mažiausio iki vyriausio – gali atrasti tai, ką geba geriausiai, taip kuriant pavyzdingą ugdymo įstaigos bendruomenę ir darnų mikroklimatą.

Programa finansuojama #  NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Informaciją ir nuotraukas pateikė Šilalės rajono savivaldybės administracijos „Tūkstantmečio mokyklos II“ kultūros edukacijos koordinatorė Vilma Grigalienė.

Nuotraukas pateikė Kretingos Simono Daukanto progimnazijos fotografijos studija Happy.