Spalio 7 dieną toliau vyko TŪM II ilgalaikės kultūrinės programos „Tyrinėjimo menas“ mokymai, šįkart subūrę dalyvius į ypatingą vietą – Dionizo Poškos Baublių muziejų. Čia kūrybinių ieškojimų ir savęs pažinimo kelionę tęsė Šilalės rajono pedagogai – kultūros, meno bei švietimo sričių atstovai.

Rytas prasidėjo praktiniais žaidimais, padėjusiais pažadinti kūną, mintis ir emocijas. Pedagogai turėjo progą patys pabūti mokiniais – vaidindami kasdienes situacijas ir perteikdami emocijas, kurios dažnai lydi jų profesinėje veikloje.

Teorinėje dalyje dr. Agnė Raimonda Medeišienė pristatė G. Hofstede kultūros dimensijų teoriją, padedančią suprasti, kaip skirtingos kultūros formuoja vertybes, elgesio modelius ir kūrybos raišką. Lektorė pabrėžė, kad tokios dimensijos kaip galios atstumas, individualizmas ir kolektyvizmas, neapibrėžtumo vengimas ar ilgalaikė orientacija gali atsispindėti ir meniniuose bei ugdymo procesuose – tiek mokytojų požiūryje, tiek mokinių kūrybinėje raiškoje. Diskutuota, kaip šias teorines įžvalgas galima pritaikyti pamokose, siekiant geriau suprasti mokinių kultūrinius skirtumus ir skatinti atvirumą įvairioms kūrybos formoms.

Teorinės dalies metu taip pat pristatytas tyrimo objektas – muzikinė dėžutė, tapusi metafora žmogaus vidiniam pasauliui, emocijų atspindžiams ir kultūrinės tapatybės sluoksniams. Muzikinė dėžutė – kaip tyrinėjimo priemonė – simbolizavo, kad kiekvienas žmogus „skamba“ savaip, o kūrybinis procesas padeda šį unikalų skambesį atrasti ir išgirsti.

Po pertraukų dalyvius į mokymus kviesdavo lektoriaus Vjačeslavo Lukjanovo mušamasis instrumentas cajón (tariama „kachon“), kurio ritmai tarsi suvienijo visus į bendrą kūrybinį lauką.
Vjačeslavas Lukjanovas – teatro aktorius, edukatorius ir muzikinių performansų kūrėjas, baigęs Lietuvos muzikos akademiją (kurso vadovė – Dalia Tamulevičiūtė). Jis dirba Vilniaus senajame teatre, taip pat aktyviai dalyvauja įvairiuose kultūros ir švietimo projektuose, veda kūrybines dirbtuves, kuriose muzika ir garsas tampa priemone pažinti emocijas bei skatinti kūrybiškumą.

Antroji mokymų dalis persikėlė į Baublių muziejaus kiemelį, kur, šildant rudens saulei, tęsėsi praktiniai užsiėmimai. Čia buvo pristatyti įvairūs muzikiniai instrumentai, kuriuos dalyviams pademonstravo lektoriai Valentinas Krulikovskis ir Vjačeslavas Lukjanovas. Pedagogai turėjo galimybę susipažinti su dambreliu, sužinoti jo istoriją bei patys išbandyti šį išskirtinį instrumentą.

Mokymų dieną vainikavo spontaniškas koncertas, kuriame suskambo įvairūs instrumentai, garsai ir dalyvių emocijos. Tai tapo puikiu kūrybiškumo, bendrystės ir atradimo akordu, užbaigusiu dar vieną prasmingą „Tyrinėjimo meno“ susitikimą.

Programa finansuojama #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Informaciją ir nuotraukas pateikė Šilalės rajono savivaldybės administracijos „Tūkstantmečio mokyklos II“ kultūros edukacijos koordinatorė Vilma Grigalienė.