Spalio 8 dieną Šilalės rajone prasidėjo Tūkstantmečio mokyklų II (TŪM II) programos mokymai tema „Kompetencijų stiprinimas skaitymo skatinimo, raštingumo didinimo srityse“. Tai 60 akademinių valandų trukmės programa, jungianti tiek kontaktinius susitikimus Šilalės švietimo pagalbos tarnyboje, tiek savarankiškas veiklas, skirtas gilesniam mokytojų profesiniam augimui ir kūrybiškumui.
Pirmąją dieną dalyvius pasitiko ir įkvėpė lektorius Laurynas Pečkaitis – edukologas, kūrybiško ugdymo metodų ekspertas, turintis ilgametę patirtį švietimo bei mokymų srityje. Jo vedami užsiėmimai pasižymėjo gyvumu, humoro jausmu ir netikėtais atradimais.
Lektorius pristatė EBPO PISA tyrimo rezultatus, aptarė, kokie gebėjimai šiandien būtini šiuolaikiniam skaitytojui ir kaip juos galima ugdyti įvairių dalykų pamokose. Peškaitis skatino į skaitymą žvelgti ne kaip į pareigą, o kaip į kūrybinį procesą, padedantį auginti smalsumą, kritinį mąstymą ir emocinį intelektą.
Praktinėje dalyje pedagogai analizavo tekstą apie Žalgirio mūšį, mokėsi taikyti skirtingus teksto supratimo, analizės ir interpretacijos metodus. Diskusijos ir refleksijos skatino atpažinti skaitymo procesą kaip daugiabriaunį patyrimą – nuo informacijos suvokimo iki emocinės ir vertybinės analizės.
Antroji mokymų diena – spalio 9-oji – prasidėjo pokalbiu apie kūrybiškumo lavinimo svarbą efektyviame mokymesi. Lektorius pabrėžė, kad kūrybiškumas nėra tik meninė savybė – tai gebėjimas lanksčiai mąstyti, ieškoti netradicinių sprendimų ir atrasti naujus būdus perduoti žinias.
Po įžanginės dalies dalyviai atliko refleksinę užduotį „Atrask savo vidinį žiburį“, padėjusią geriau suvokti savo stiprybes, mokymo stilių ir asmeninį ryšį su žodžiu bei tekstu. Vėliau pedagogai pasinėrė į kūrybinį žaidimą – iš atsitiktinių žodžių kūrė trumpus tekstus, kuriuos pristatė kolegoms. Ši užduotis sukūrė lengvą, įkvepiančią atmosferą, kupiną juoko, šiltų emocijų ir bendrystės.
Dėstydamas teorinę medžiagą, Laurynas Pečkaitis atskleidė intriguojantį, slaptą skaičiais grįstą rašymo metodą, vadinamą A. Pariso kodu, ir pristatė skaičių mnemonikos principus, kurie leidžia efektyviau įsiminti bei struktūruoti informaciją. Šie metodai nustebino dalyvius ir paskatino pažvelgti į kalbą, skaitymą ir rašymą iš netikėtos – žaismingos, kūrybinės perspektyvos.
Dar vėliau pedagogai žengė dar vieną kūrybiškumo žingsnį – pagal sukurtus tekstus rengė trumpus vaidinimus, kuriuos pristatė visai grupei. Šis metodas ne tik sustiprino komandinį darbą, bet ir padėjo giliau įsigilinti į teksto prasmę, išlaisvinti emocijas bei atrasti naujus saviraiškos būdus.
Programa finansuojama # NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Informaciją ir nuotraukas pateikė Šilalės rajono savivaldybės administracijos „Tūkstantmečio mokyklos II“ kultūros edukacijos koordinatorė Vilma Grigalienė.




