Sausio pradžioje ūkininkai kviečiami kreiptis dėl ūkinių gyvūnų draudimo įmokų dalies kompensavimo. Paraiškos priimamos nuo 2025 m. sausio 2 d. iki spalio 31 d.
Draudimo įmokoms finansuoti parama teikiama pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano (SP) intervencinės priemonės „Pasėlių, augalų ir gyvūnų draudimas“ veiklos sritį, susijusią su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu.
2025 metais draudimo įmokų kompensavimui skirta 650 000 Eur paramos lėšų.
Didžiausia kompensuotina draudimo įmokos suma pagal draudimo sutartį – 70 proc. tinkamos finansuoti draudimo įmokos sumos, o draudimo sutartis turi būti ne ilgesnė nei vieneri metai.
Pareiškėjų tinkamumas
Paramos gali kreiptis tie ūkininkai, kurie yra įregistravę ūkinius gyvūnus ir žemės ūkio valdas atitinkamuose registruose. Pareiškėjas turi:
- laikyti ūkinius gyvūnus, kurie yra įregistruoti jų vardu Ūkinių gyvūnų registre;
- savo vardu kaip valdos valdytojas būti įregistravęs žemės ūkio valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre;
- apdraustus ūkinius gyvūnus draudimo sutarties galiojimo laikotarpiu laikyti Lietuvos Respublikos teritorijoje;
- apdrausti minėtus gyvūnus nuo užkrečiamųjų ligų.
Kaip ir kur teikti paraiškas
Paraiškas reikėtų teikti savivaldybės, kurioje registruota žemės ūkio valda, administracijai. Pateikti galima įvairiais būdais: asmeniškai, per įgaliotą asmenį, registruotu paštu ar elektroniniu paštu. Svarbu pažymėti, kad paramos paraiška pateikiama prieš sumokant draudimo įmokas draudimo įmonei.
Pagal vieną draudimo sutartį pareiškėjas teikia vieną paramos paraišką. Teikiamų paramos paraiškų skaičius neribojamas.
Šiais metais nuo sausio 2 d. iki spalio 31 d. buvo pateiktos 68 paraiškos, kurių bendra prašoma suma – daugiau kaip 548 tūkst. eurų.
Nacionalinės mokėjimo agentūros prie ŽŪM informacija