,,Diena be mokslo – tuščiai praleista diena. Tiek daug yra ko mokytis ir tiek mažai turime tam laiko“ (A. Einšteinas).

Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos ikimokyklinio ugdymo grupė ,,Išradėjai“ (toliau – ,,Išradėjai“) dalyvavo tarptautiniame ,,eTwinning“ projekte ,,Those who shed light to science“. Projekte dalyvavo 14 mokytojų: 10 mokytojų iš Turkijos, 3 mokytojai iš Rumunijos ir 1 mokytoja iš Lietuvos.

Projekto tikslas – supažindinti 3–6 metų vaikus su mokslininkais, kurių išradimai pakeitė žmonių kasdienį gyvenimą. Sausio–kovo mėnesiais ugdytiniai susipažino su Galileo Galilėjumi, Albertu Einšteinu, Izaoku Niutonu, Marija Kiuri, Tomu Edisonu, Nikolu Tesla, Aleksandru Grehemu Belu ir Archimedu.

Į ugdymo programą įtraukiau veiklas apie išradėjus/mokslininkus. Kiekvieną projekto vykdymo savaitę vaikai susipažindavo su nauju mokslininku, atlikdami skirtingus tyrimus, bandymus. Kalbant su mažaisiais apie mokslinius išradimus buvo siekiama sužadinti jų smalsumą, domėtis nauja informacija. ,,Smalsumui ikimokyklinio ugdymo įstaigoje skiriama pagrindinė vieta ir jis laikomas mokymosi raktu, ypač pedagogikoje, kurios pradžios taškas yra vaikų tyrinėjimas“ (John M. Kaneko & Sofia J. Frankenberg ,,Att stötta nyfikenhetsdrivet lärande i förskolan“).

Supažindindama ugdytinius su mokslininkais, naudojau daug skirtingų metodų bei priemonių: virtualius akinius, šviesos stalą, virtualius marškinėlius, elektrofoninę mašiną ir t. t. Projekto metu buvo ugdomos ugdytinių socialinė, pažinimo, komunikavimo, sveikatos saugojimo ir stiprinimo, meninė, mokėjimo mokytis kompetencijos.

Projekto įgyvendinimo metu vaikai ne tik susipažino su mokslininkais, bet suprato, kad norint  padaryti didelius dalykus reikia tiesiog nebijoti svajoti, nepasiduoti ir tikėti, kad viskas yra įmanoma. ,,Tyrimai rodo, kad tiems, kuriems pavyksta išlaikyti savo smalsumą visą gyvenimą <…>  lengviau užmegzti ryšį su kitais žmonėmis, o tai labai paveikia mūsų gebėjimą kurti santykius“ (Neoroledensk ,,Vad är nyfikenhet?“). Savo ugdymo veikloje vadovaujuosi posakiu, kad pedagogas turi suteikti žinias, žadinti vaikų smalsumą ir mokyti ieškoti patiems atsakymų.

Buvau atsakinga už viso projekto knygos kūrimą, kviečiu pavartyti elektroninę knygą ,,Those who shed light to science“. https://read.bookcreator.com/zJO1xUYbYKMIBoyUl21Mi2Ao1zb2/l3GP4hCgQJOrGAr2Gp36NA

Naudota literatūra:

  1. Cappelen damm Akademisk John M. Kaneko & Sofia J. Frankenberg ,,Att stötta nyfikenhetsdrivet lärande i förskolan“ https://nordiskbarnehageforskning.no/index.php/nbf/article/view/386/375
  2. Neoroledensk ,,Vad är nyfikenhet?“ https://neuroledarskapipraktiken.se/vad-ar-nyfikenhet/

 

Filmukas

Rasita Damulienė, Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos ikimokyklinio ugdymo mokytoja