Penktadienis Šilalei buvo svarbi diena – į mūsų miestą UAB „Saločiai” pristatė pirmąjį elektrinį autobusą, o per rugpjūtį turėtume sulaukti dar dviejų tokių autobusų. Tačiau džiugesį aptemdo viena aplinkybė – kol kas Šilalėje nėra nei vienos elektrinių automobilių įkrovimo stotelės.  O galėjo būti, jei ankstesnės tarybos valdančioji dauguma nebūtų atidėliojusi sprendimo, o jį priimant, nesivadovavusi politinėmis ambicijomis ir nepavertusi brangių elektrinių autobusų savo įkaitais.

Kad  funkcinės zonos „Tauragė +“ strategijoje skirtas 1 mln. eurų trijų  elektrinių autobusų įsigijimui, buvo žinoma jau prieš kelis metus – strategiją savivaldybės taryba patvirtino ankstyvą 2020 metų pavasarį. Mūsų politikai, o ne kas nors kitas, priėmė ir sprendimą pirkti tuos autobusus ir skirti pirkiniui įsigyti iš rajono biudžeto 7,5 proc. lėšų. Administracija, įgyvendindama šį sprendimą,  skelbė viešuosius pirkimus, pasirašė  susitarimus su konkursą laimėjusia UAB „Saločiai“ ir gerai žinojo, kada tie autobusai  bus pristatyti į Šilalę. Ir aišku, žinojo, kad jiems įkrauti bus reikalingos pakrovimo stotelės.

Apie įkrovimo stotelių būtinybę diskutavome nuo praėjusio rudens. Jau tada įkrovimo stotelėms įrengti buvo parinktos ir su  „ESO“ suderintos penkios vietos: dvi didesnio galingumo stoteles autobusams įkrauti siūlyta įrengti Autobusų stotyje.

Mažumoje buvę tarybos nariai tuomet siūlė skelbti žemės nuomos aukcioną ir perduoti infrastruktūros įrengimą bei  stotelių aptarnavimo paslaugą verslui, kaip tą padarė daugelis savivaldybių. Tačiau tuometinė valdančioji dauguma, nutarė, kad projektą turi įgyvendinti  savivaldybės administracija, nes eksploatuodama stoteles savivaldybė galėtų į biudžetą surinkti papildomų pajamų. Taigi praėjusių metų spalį savivaldybės taryba nusprendė leisti administracijai  skelbti konkursą projektavimo paslaugai pirkti. Sunku pasakyti, kodėl el. stotelių projektavimui buvo nustatytas net 8 mėnesių parengimo terminas. Jis ir dabar dar nepasibaigęs, nors autobusai jau galėtų išvažiuoti į rajono kelius. Juo labiau, kad yra sudaryti maršrutai ir jau vyksta konkursas jų aptarnavimo paslaugai nupirkti.

Manau, daugeliui dabar kyla klausimų, kodėl savivaldybės tarybos nariai nenorėjo šio projekto patikėti privačiam verslui, kuris dirba greičiau ir gali tą padaryti pigiau. Juo labiau, kad savivaldybė neturėtų pati imtis verslo ir tikėtis uždarbio – tokios funkcijos Vietos savivaldos įstatymas mums nepriskyrė.

Matau tik vieną priežastį, ir ji yra politinė. Ankstesnė valdančioji dauguma nepritarė idėjai rengti stotelėms paskirtų žemės sklypų nuomos aukcioną, nes pasiūlymą pateikė ne jų atstovai. Dabar matome, kiek savivaldybei kainuoja tarybos narių politikavimas, ir kaip labai jis trukdo sklandžiam darbui.

Per tris šios kadencijos mėnesius padarėme labai daug. Sudarėme ir pateikėme tarybai tvirtinti maršrutus, kuriais važiuos elektriniai autobusai, paskelbėme konkursą jų aptarnavimo paslaugai pirkti. Pasirūpinome ir lėšomis, kurių reikėjo, kad galėtume atsikaityti už pirkinį. Kas domisi tarybos darbu, žino, jog sausio mėnesį, artėjant savivaldybės tarybos rinkimams, ankstesnės tarybos valdančiosios daugumos atstovai  autobusams pirkti numatytus 300 tūkst. eurų išskirstė mažiems seniūnijų projektėliams finansuoti. Ko tuo buvo prieš rinkimus siekiama, mano įsitikinimu, aiškinti neverta.

Žinau, kad rasime būdų išspręsti buvusios tarybos ir administracijos vadovų mums paliktas problemas, nors apmaudu, kad kelionių moderniausiomis  transporto priemonėmis rajono gyventojams teks dar šiek tiek palaukti.

Tadas BARTKUS
Šilalės rajono meras