2022 m. spalio 23-30 d. kartu su Laukuvos Norberto Vėliaus gimnazijos direktoriaus pavaduotoja, lietuvių kalbos mokytoja A. Racevičiene dalyvavome „Erasmus+“ 1 projekto kursuose „Teach with a Twist! Motivate your Students with Creative Teaching Strategies“ Barselonoje. Mokymo kursai, skirti mokytojams, organizuoti Europass Teacher Academy, apėmė teorinę ir praktinę dalis. Lektorė Marina Moreno ne kartą akcentavo, kad kūrybiškumui ugdyti svarbūs tokie faktoriai: sąžiningumas sau ir kitiems, laisvė, saugumas. Kuo daugiau kritikuojama, tuo mažiau lieka vietos kūrybiškumui. Kūrybiškumo mokėmės per meną. Dirbome poromis, taikėme įvairius metodus, vienas iš jų „The blind painter“, kada vienas iš dalyvių piešia užrištomis akimis. Pasikliaujama tik pasakotoju – partneriu, kuris matomą vaizdą turi perteikti žodžiais. Šį metodą galima pritaikyti ne tik pamokų metu, ypač mokant užsienio kalbų, bet ir klasės valandėlių metu, skatinant bendradarbiavimą ir pasitikėjimą šalia esančiu. Kūrybiškumas, anot lektorės, visada reikalauja iššūkio, kurį siektume įgyvendinti, interpretuotume, matytume galimybes, kaip to sieksime; eksperimentuotume turėdami idėją ir įvertintume savo bandymus. Mokymai vyko ir atvirose erdvėse: Barselonos universitete, viename seniausių Barselonos rajonų Barrio de Gracia bei Katalonijos nacionaliniame meno muziejuje. Būtent, muziejuje reikėjo pasiruošti kitai kūrybinei užduočiai – „ The Storytelling“ – fotografuoti labiausiai patikusius, įspūdingiausius eksponatus. Panaudodami individualias fotografijas mokymų dalyviai sukūrė įspūdingas istorijas apie kūrybiškumą, motyvaciją. Šis metodas gali būti puikiai taikomas ir pamokų metu siekiant paįvairinti monotoniškas užduotis. Šiuos mokymus užbaigėme dar vienu kūrybiškumo mokymo metodu „ The painting and the writing“ – grupės dalyviai turėjo kurti ir istoriją (kiekvienas po sakinį papildyti), ir piešti piešinį (papildyti bendrą piešinį norimomis detalėmis). Mokymo kursai suteikė galimybę pasisemti kūrybiškumo idėjų ne tik mokinių motyvacijos skatinimui, bet ir asmeninės – mokytojo – motyvacijos „uždegimui“. Motyvuotas mokytojas = motyvuotas mokinys (ir atvirkščiai).
Šis straipsnis atspindi tik autorės nuomonę, todėl Europos Komisija negali būti atsakinga už jame pateiktą informaciją.
Rita Kėblienė,
Šilalės r. Laukuvos Norberto Vėliaus
gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja